AMD Radeon 660M RDNA 2 Integrated GPU levererar en spelbar 30 FPS In God of War med 1080p-upplösning med FSR 2.0

AMD:s RDNA 2-integrerade GPU:er har visat upp några imponerande prestandaresultat inom spel och med lanseringen av FSR 2.0, ser det ut som att även de mest instegs-GPU:er kan uppnå spelbara framerates i moderna AAA-titlar med 1080p-upplösning.

God of War är spelbar med 30 FPS vid 1080p-upplösningar på AMD:s Radeon 660M integrerad grafik med FSR 2.0

Våra vänner över kl TechEpiphany visade återigen upp den fantastiska grafikprestanda som är packad i AMD:s Ryzen APU:er, mer anmärkningsvärt, den senaste Rembrandt Ryzen 6000H-serien. AMD:s Rembrandt ‘Ryzen 6000’ APU:er har den snabbaste integrerade grafiken som för närvarande finns tillgänglig inom konsumentområdet.

Vi har redan sett prestandaresultat för den bästa Radeon 680M iGPU:n som spelar flera AAA-spel med en respektabel bildhastighet. Nu kan även RDNA 2 iGPU-delen på nybörjarnivå spela samma spel tack vare ny teknik som FSR 2.0.

AMD Radeon 600M ‘RDNA 2’ Integrated GPU Specs Recap

AMD Radeon 600M-seriens integrerade GPU:er är vad som används av Ryzen 6000 APU:er, och erbjuder upp till 12 beräkningsenheter för 768 kärnor och upp till 2,4 GHz GPU-frekvenser. Radeon 600M GPU:erna har en 50 % stor beräkningsmotor än de tidiga Vega iGPU:erna, 50 % högre bandbredd, dubbelt så mycket L2-cache och dubbelt så mycket renderingsbackends (RB+).

Radeon 600M är uppdelad i två SKU:er, Radeon 680M som finns på Ryzen 9- och Ryzen 7-chips, och packar hela 12 CU- och 2,4 GHz-konfigurationen (4 RB+) medan Radeon 660M driver Ryzen 5 APU:er med upp till 6 CUs. , 1,9 GHz-klockor och 2 Render-backends. När det kommer till siffror har AMD erkänt att Radeon 600M-serien kan spela i stort sett alla spel i 1080p med en jämn bildhastighet över 40 FPS och till och med över 60 FPS i utvalda titlar.

Den integrerade GPU:n testades på en AMD Ryzen 5 6600H APU-driven bärbar dator som är utrustad med 16 GB DDR5-4800-minne. APU:n med 6 kärnor är mycket kapabel med tanke på att den har 12 Zen 3+-trådar med en relativt hög klockhastighet på 4,55 GHz boost. Prestandan testades vid 1080p i God of War med en anpassad (Hög/Låg) grafikförinställning. Nu är det mest avgörande som hjälper till att uppnå dessa resultat FSR 2.0 som demonstrerades i både ‘Prestanda’ och ‘Balanserat’ läge. Spelet fick sin FSR 2.0-patch bokstavligen för några dagar sedan och nu kan vi få en uppfattning om hur tekniken fungerar med några av de snabbaste RDNA 2 iGPU:erna på marknaden.

AMD Radeon 660M integrerad ‘RDNA 2’ GPU FSR 2.0 Performance in God of War (Bild: TechEpiphany):

I Balanced Mode var iGPU:n nära 30 FPS men såg också fall i området under 30 FPS medan Performance Mode höll en konsekvent 30 FPS eftersom den upsamples från en lägre upplösning.

I slutändan är detta ett mycket imponerande prestandariktmärke för AMD Radeon 660M iGPU som med teknologier som FSR 2.0 kan leverera spelbara FPS i olika titlar. Med flera handhållna konsoler som använder sig av AMD:s RDNA 2 iGPUs under de kommande månaderna, bådar detta gott för det handhållna spelsegmentet där vi kan se topprestanda från en APU.

Nyhetskällor: Videokortz , Tomshardware


Leave a Comment